AKP ភ្នំពេញ ថ្ងៃទី២៥ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៤
ស្ពានផ្លូវដែកប៉ោយប៉ែតខេត្តបន្ទាយមានជ័យ អារញ្ញប្រាថេតខេត្តស្រះកែវ (ព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃឡង់) ប្រវែង៤៥ម៉ែត្របានចាប់ផ្តើមសាងសង់ក្រោមហិរញ្ញ ប្បទានពីរាជរដ្ឋាភិបាលថៃនូវទឹកប្រាក់ចំនួនប្រមាណ២៩,៥លានបាតបានបើក ការដ្ឋានសាងសង់នៅព្រឹកថ្ងៃទី២៥ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៤ នៅមាត់អូរច្រកប៉ោយ ប៉ែតក្រោមអធិបតីភាពឯកឧត្តម អ៊ួន សុង អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណ ការ និងដឹកជញ្ជូនកម្ពុជា និងលោកជំទាវ សយធីប ត្រៃស៊ុថ អគ្គលេខាធិការ អចិន្ត្រៃយ៍ក្រសួងដឹកជញ្ជូនថៃ។
យោងសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរួមបានបញ្ជាក់ថា ការសាងសង់ឡើងវិញ ស្ពានផ្លូវដែកប៉ោយប៉ែត-អារញ្ញប្រាថេតនេះ គឺជាការពង្រឹងបន្ថែមទៀតនូវកិច្ច សហប្រតិបត្តិការទ្វេភាគីកម្ពុជា-ថៃ ហើយក៏ជាការបង្កើននូវចំណងមិត្តភាពឲ្យ កាន់តែរឹងមាំរវាងប្រទេសទាំងពីរ ដោយឈរលើមូលដ្ឋានសមភាព និងផលប្រ យោជន៍រួម ក្នុងគោលបំណងលើកកម្ពស់ការជំរុញពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ និងកិច្ច សហប្រតិបត្តិការសម្របសម្រួលដឹកជញ្ជូនទំនិញ និងអ្នកដំណើរឆ្លងកាត់ទៅ មកប្រទេសទី៣ទៅថ្ងៃអនាគត។ ស្ពានដែកនេះមានសារសំខាន់ទូលំទូលាយ ណាស់ សម្រាប់ការដឹកជញ្ជូនទ្រង់ទ្រាយធំរវាងប្រទេសកម្ពុជា-ថៃ និងរួមចំ ណែកមិនអាចខ្វះបានសម្រាប់ផ្លូវដែកអាស៊ីពីសិង្ហបុរីទៅគុនមីង ប្រទេសចិន ដែលជាគម្រោងផ្លូវដែកដ៏ធំមួយ សម្រាប់ជាឈ្នាន់ដល់ការធ្វើសកលភាវូបនីយ កម្មសេដ្ឋកិច្ចក្នុងតំបន់អាស៊ី ដោយភ្ជាប់ប្រទេសសិង្ហបុរី ម៉ាឡេស៊ី ថៃ ហើយឆ្លង កាត់ប្រទេសកម្ពុជាឆ្ពោះទៅប្រទេសវៀតណាមបន្តរហូតដល់ប្រទេសចិន។
ឯកឧត្តម អ៊ួន សុង ដែលជាតំណាងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់ឯកឧត្តម ត្រាំ អ៊ីវតឹក រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានគូសបញ្ជាក់ថា ក្រោមកិច្ចសហ ការជាមួយភាគីថៃ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានប្រឹងប្រែងជួសជុលស្តារឡើងវិញ និងអភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដឹកជញ្ជូន ដែលក្នុងនោះជំរុញការតភ្ជាប់ផ្លូវដែក កម្ពុជាទៅនឹងបណ្តាញផ្លូវដែកថៃ ដើម្បីឈានទៅសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនឆ្លង កាត់ព្រំដែនទៅថ្ងៃអនាគត។ ជួយទ្រទ្រង់ និងជំរុញដល់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម ទេស ចរណ៍ និងការផ្លាស់ប្តូរវប្បធម៌ និងសង្គមកិច្ចសំដៅលើកស្ទួយកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងលើកកម្ពស់កម្រិតជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាពលរដ្ឋនៅតាមតំបន់ព្រំដែន។
ឯកឧត្តមបន្តទៀតថា ដើម្បីធ្វើសមាហរណកម្មទៅក្នុងផ្លូវដែកអាស៊ី ដែល ជាគម្រោងផ្លូវដែកសិង្ហបុរី-គុនមីង រាជរដ្ឋាភិបាលក៏កំពុងខិតខំប្រឹងប្រែងស្វះ ស្វែងរកជំនួយពីបណ្តាប្រទេសជាមិត្ត និងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍នានា ដើម្បីយកមក ដំណើរការសាងសង់កំណាត់ផ្លូវដែកនេះ។ ឯកឧត្តមបានឲ្យដឹងទៀតថា ស្ពានផ្លូវ ដែកប៉ោយប៉ែត-អារញ្ញប្រាថេត ត្រូវបានសាងសង់ក្នុងអំឡុងដើមទសវត្សរ៍ឆ្នាំ ១៩៤០ ហើយស្ពាននេះ ត្រូវបានបំផ្លិចផ្លាញក្នុងចន្លោះទសវត្សរ៍ ឆ្នាំ១៩៩១-១៩៩៣។ ការសាងសង់ឡើងវិញស្ពានផ្លូវដែកនេះ ត្រូវប្រើរយៈពេលពី៥ឬ៦ខែ ដែលជាការពង្រឹងបន្ថែមទៀតនូវកិច្ចសហប្រតិបត្តិការទ្វេភាគីកម្ពុជា-ថៃនោះ៕
ដោយ ឈុន សារ៉ាត